pauleningridvietnam.reismee.nl

Dag 16: Hanoi 18 maart

Laatste dag hier in Maichau, beviel goed! Uitstekende accommodatie met dito eten.

Veel gedaan en gezien. Deze ochtend weer met onze vaste privé-gids naar wat dorpjes gelopen. Door de rijstvelden heen, in het zonnetje, het is gelijk weer erg warm. De dorpjes lopen over van de volkskunst, kleedjes weven, messen maken, suikerriet , snijwerk. Allerlei shizzle.... Het zijn ook vooral zogeheten homestays waar je fijn bij de plaatselijke bevolking kan overnachten met gebrek aan een fijn zacht bed, wc die je kunt doortrekken of een warme douche, het moet je liggen zeg maar. Toeristen worden hier in golfkarretjes rondgereden. Niets voor ons. Leuk om ff te zien, maar de gids vertelt leuk, en door de velden keren we na 2 uur terug. Lang zat zo met je Hollandsche kneiter in de Aziatische zon!

We gaan ff relaxen, douchen, koffer pakker en lunchen. Om 14:00 uur staat vervoer klaar, terug naar de hoofdstad Hanoi. We knuffelen nog even met onze huisvriend, en stappen in de auto.

De rit duurt wat langer dan gepland. Wat een toestanden hier op de weg! Maar we overleven het, hebben bewondering voor onze chauffeur.

Net snel wat gegeten bij de plaatselijke Vietnamees hier in het dorp. Nu typen in bedje...zo knorren!

Wij wensen het jullie. Grtzzzzz