pauleningridvietnam.reismee.nl

Dag 12: Hanoi 14 maart

Ging soepeltjes vanochtend! Opstaan-douchen-koffer inpakken-ontbijten-uitchechen-taxi-vliegveld-inchecken en vliegen maar. Kregen plaatsen bij nooduitgang, was maar een uurtje maar toch leuk zo'n mazzeltje.

Op naar Hanoi, minder warm met 25 gr, maar wel chaos en geluid alom aanwezig. In optima forma!

Taxi-Sjaak stond fijn met bordje omhoog voor ons en 3 kwartier later midden in het oude centrum bij ons hotelletje in the Old Quarter. Met alle egards ontvangen, zoals dat hoort, zoals we mogen verwachten en zoals we het graag hebben.

We gaan meteen de stad in......honger!!! Vlakbij adresje waar Anthony Bourdain de lekkerste Pho heeft gegeten EVER! Soepie dus..... We vinden het, maar twijfelen, is dit het? Een Amerikaans stel komt er net uit en zegt dat het heerlijk was, dus wij naar binnen, zag er niet uit, we plakten aan ons tafeltje vast! Menu was 2 gerechten, Pho (fonetisch: fa) met beef en noodles, of brood , of vis met noodles of brood. Lime, garlic, chili als garnering toe te voegen........heerlijk!

Daarna flinke wandeling, diverse malen lastig gevallen door schoenpoetsers. Voor je het in de gaten heb zitten ze je zolen te verlijmen omdat ze wat zien. Not with me! We zijn er op getraind inmiddels, mensen die je willen helpen, niet hiero, tenzij je betaalt!

Grote supermarkt gevonden, maar onze queste naar een rijst-vel-natmaakapparaat is onvruchtbaar gebleken. Zelfs de receptioniste hier wist niet waar dit te verkrijgen is. We gaan echter niet terug naar huis zonder!!!

Ff uitpuffen op een oud pleintje met originele cafeetjes. Op de typische mini stoeltjes drinken we een pilsie. Ook al is het stukken koeler hier, het is toch wel warm en even zitten met een drankje is heerlijk. Op de terugweg bekijken we meerdere eettentjes. Echt iedereen zit hier langs de weg te koken op provisorische kooktoestellen op kolen. Knap hoor. Tis geweldig al die mini bbq-tjes, op kolen, stellages met föhns erop voor de zuurstof. Mooi hoor! Mijn hart slaat niet over, maar wel extra hard....Tis mooi geweest, lekker naar huis en opfrissen. Met goede wifiverbinding ook nog even facetimen met Brigitte en mam, fijn om elkaar even te zien en te horen! Alles gaat goed aan beide kanten, en in NL wordt volop genoten van het lekkere lenteweer.

Honger! We vinden een tentje waar we eerder voorbij liepen, allerlei heerlijkheden en een drankje temidden van de locals. Het was een soort snackbar, snel bestellen, eten en wegwezen. Iets wat ons wel aanspreekt! Lekker hoor, loempiatjes, gebakken dingetjes met vlees en krab enzo, veel verse sla, kruiden en heerlijke sausjes. Zie foto's zou ik zeggen.

Nu lekker op bed, het is rumoerig hier in de stad, straks lekker de oordoppen in en knorren maar!

Morgen weer veel te zien en te beleven. Laterrrrrrrrzzzz

Nellie en piet

En de reis gaat verder..wat een topper toch ingrid ..denk veel voorbereiding aan vooraf gegaan
Zo leuk om weet .met jullie mee.te reizen..en wat genieten jullie ..te zien en te lezen ..
Dag schatten..nog veel plezier ????????