pauleningridvietnam.reismee.nl

Dag 8: Hoi An 10 maart

En wat doen we vandaag? Weer op het fietsje, in 30 gr, de buurt verkennen. Aantal km verderop ligt een dorpje wat als "vegetable village" bekend staat. Tra Que voor intimi, pittoreske wandelgebieden en landerijen. Velden met kruiden en groente, een groene oase in allerlei tinten groen, aldus de plaatselijke vvv. Big business hier die kwekerijen, de vietnamezen doen in álle gerechten heerlijke kruiden zoals verschillende soorten basilicum, koriander, bosuitjes en nog een hoop wat we thuis helemaal niet kennen, heerlijk smaakvol.

Je kunt ook meehelpen op het land! Dat we dus mooi niet doen, haha.

Door de landerijen op kronkelweggetjes is het leuk fietsen, het zweet gutst van mijn voorhoofd zo op de grond. Geen wonder, die vruchtbare bodem.

We fietsen door naar onze vaste stek aan het strand en vlijen onze vermoeide en verhitte lichamen neder op een strandbedje.

Na een aantal uur hebben we het weer gehad. Bij een plaatselijk resto-tje delen we een biertje en een "spicy beef, beansprout salad". Geen sprout gezien tussen de beans, maar was wederom heerlijk, de dressing nemen we zeker over in onze keuken. We ondernemen niet veel meer.....oh ja, das waar ook. Savonds komen 2 dames op onze kamer voor een full body massage, aanrader van ons hotel.

Heerlijk relaxed, was niet zo hard als in Thailand, maar een stuk ontspannender. Onvoorspelbaar hoeveel kracht ze in hun handen hebben, de knopen in spieren worden grondig onder handen genomen. Moet je zeker doen als je in deze contreien bent! Daarna snel hapje gegeten en heeeeeerlijk ontspannen snel in slaap gevallen, truste!