pauleningridvietnam.reismee.nl

Dag 7: Hoi An 9 maart

Wat hebben we het toch heerlijk hier, fantastische plek om wat langer te blijven. We zitten 15 min fietsen van het drukke centrum vandaan en zo'n 10 minuten fietsen van een rustig strand. Tel daarbij op een fijne tuin, fantastisch ontbijt, 2 dames die het hier wel even regelen en Wong, de klusjesman/jochie, die elke dag met een grote glimlach een praatje aanknoopt, de beste fietsen voor ons uitzoekt en zijn best blijft doen op onze namen.

Vandaag stond in het teken van een privé kookworkshop bij Green Mango restaurant, dat was even fijn geregeld. Rondje markt is het beginpunt en dan ook nog eens bij het visgedeelte, kan je maar beter gehad hebben zo net na je ontbijt. Sandalen aan was misschien toch niet zo'n goed idee, de vissappen en bloedsporen waren massaal aanwezig om in te dabben. Tot aan onze enkels stonden we te marineren in 30 graden celsius. (Misschien tikkeltje overdreven!)

Maar moet gezegd, alles vers. Rondje vleesafdeling er achteraan, koffie- en thee waar de vietnamezen zo trots op zijn en allerlei exotische fruitkramen voorzien van wat informatie. Onze werkplek stond al helemaal klaar voor een rustige start. Het menu wat we hebben uitgezocht gaan we zéker thuis nog eens maken, vrijwilligers gezocht...

Chef Nguyen had al snel in de smiezen dat er geen beginnelingen voor hem stonden, we hadden oog voor detail haha.

Brandertje hier aan voor aubergine, brandertje daar aan voor gember en sjalotten te roken. Was er iets niet meer nodig of was iets vies dan kwam het personeel snel om het weg te halen, de eigenaar heeft het best prima voor mekaar. Dat hebben we thuis niet! Het was een precies manneke en erg netjes werken! Als inspiratie had hij een kop koffie.

Oh wist niet dat dat ook kon zo, dacht altijd dat het met wijn enzo moest. Leermomentje!

Deed het goed die knakkert, veel tips en trucs. Natuurlijk een voor ons vrij onbekende keuken, behalve dan die goudgele gefrituurde vetstaven uit zo'n karretje.

Daarna werd alles als lunch geserveerd en kunnen we in het vervolg onze steraspiraties en -allures thuis verder invulling gaan geven. Want ik moet zeggen, zonder over en -onderdrijven,dat het absoluut van topklasse niveau was.

S'middags nog ff aan het zwembad, en s'avonds wat gegeten hier 200 m verderop. We hebben de tip gekregen minder foto's over eten te publiceren en meer over randverschijnselen als daar zijn omgevingsplaatjes enzo...... Ok dan!! Doen we, wij zijn de moeilijkste niet.

Tot morgen, greetinx, boeren, burgers en buitenlui!

Cindy

Yo, hier een vrijwilliger :-D
Mooie verhalen zeg, héérlijk om te lezen en fijn dat jullie zo genieten daar!