pauleningridvietnam.reismee.nl

Dag 6: Hoi An 8 maart

Kort verslagje vandaag...... Voor de eerste keer uitgeslapen tot 08:30, lekker hoor.....

We gaan naar het strand. Eerst ontbijten met een lauw groente-aardappel-lenteui soep specialiteit voor Ingrid. Ikzelf ben wat gematigder zoals jullie weten, ik neem een stokbroodje met een eitje, over easy, wat fruit, koffie enzo. We knabbelen rustig wat en kijken naar de fraaie mini mandarijnenboompjes. Hadden wij vroeger ook thuis, maar niet zo'n mooie, en moesten we eten met een kg suiker...die zure tattie:-)

Fietsje weer op naar "hidden beach", tussen de grote hotels naar de kleine strandtentjes van de lokalen. Prima bedjes met matrassen die fijn zandvrij gemaakt worden, die meiden gun je gewoon wat omzet. Grappig om te zien dat zij dik aangekleed zijn incl handscoenen, terwijl wij liggen te puffen in de schaduw. Tot in de middag heerlijk relaxen, boekkie lezen. We verkleuren al aardig, ondanks dat we de hele tijd onder een parasol op heerlijke bedjes liggen. De dames hadden ook een lunchkaart en onze bestelling werd doorgebeld naar het thuisfront. De bezorgservice kwam even later met onze lunch, onze tafel aan het strand werd netjes ingedekt met fleurige bordjes, bestek en uiteraard ketchup en chilisaus.

In de middag weer naar huis, de reis naar Hue regelen zondag en de kookworkshop die we nog willen doen. We reserveren bij de voorkeur van de eigenares hier, maar later op de kamer, na intensief google speurwerk, besluiten we een andere te nemen, niet zo touristisch. Meer koken en minder randzaken. We mailen ze alvast en fietsen er straks langs als we gegeten hebben in de oude kern van Hoi An. Een mooi BBQ restaurant gaat het worden, benieuwd daarnaar!

Een mooie brisket, 10 uur gegaard en zacht gegaarde pork belly lag op onze bordjes. Hete saus erbij, ja dat hoort hier, maar zijn we beiden niet vies van!

Toch wel weer moe maar besluiten langs ons restaurant te lopen die ook de kookworkshop geeft. Leuke tent, leuk gesprek en we hebben geboekt voor morgenochtend 10 uur, privéles met ons 2-en en de eigenaar. Dat zal bijzonder worden hoop ik, dus horen jullie daar morgen alles over.

Het staat hier bekend om de kleermakelarijbussines, maatkleding voor weinig. Heb een olijk design op het oog én kleedt slank af werd mij verteld! Doen of niet? Wat vinden jullie?

Op de terugweg zijn we nog een afzakkertje gaan drinken op een terras met alleen maar Vietnamezen. Er werd druk gekletst en de kinders waren nog heerlijk aan het ravotten, leuk moment om tussen de bevolking te zijn.

We nemen nog een lokaal gestookt wodka'tje als nachtmutsje....we gaan zo lekker op 1 oor, toedels.

kees

Altijd doen Paul !