pauleningridvietnam.reismee.nl

Dag 4: Hoi An 6 maart

Vanochtend weer op tijd op. Om 8 uur de hoteltaxi naar het vliegveld voor onze domestic flight naar Da Nang, ongeveer 800 KM noordelijker in een uurtje vliegen. Vanaf daar nog een 1/2 uur rijden naar plaats van bestemming Hoi An. Staat bekend om historische autovrije binnenstad, de vele kleermakers, verlichting met sfeervolle lampionnen en heerlijke gerechten. Maar ook van een toeristisch centrum, waar wij niet middenin willen zitten. Ons huis omgeven door een prachtige tuin staat tussen de rijstvelden met uitzicht op een rivier, wat een rust! Dit allemaal op een stief kwartierke fietsen van het centrum en een kilometer de andere kant op is het strand. We gaan aan onze conditie werken de komende dagen, vanmiddag de eerste toertocht ingezet.. Een schattig klein fietsje voor formaat Thai voorzien van een roze mandje en remmen die nodig bijgesteld moeten worden. Aantal scooters en auto's zijn drastisch gedaald, het getoeter in het verkeer is er niet minder op geworden.

De temperatuur is hier heerlijk, niet meer dat benauwde van HCMC, een frisse plattelandsbries met zilte zeelucht......

Op de fiets het dorp in. 20 minuutjes......een eeuwenoud stadje. Veel toeristen, maar ook veel Vietnamezen, dat dan weer wel! Een heerlijke bescheiden lunch bij een uitstekend tentje, biertje erbij! En dan over de food/vis/vlees markt slenteren, waar we zeker nog een happie gaan eten binnenkort. Was een soort feestdag; we werden vergast op een optreden van een koor of zo, op typisch Vietnamese wijze. Keihard en in onze oren keivals, de locals waren dolenthousiast met rode commu-vlaggetjes aan het wapperen. Wel leuk!!

We liggen nu heerlijk in ons nest...je hoort wat honden blaffen en het typische geluid van wat gekko's..... Slapen maar!