pauleningridvietnam.reismee.nl

Dag 2: HCMC 4 maart

Gisteravond vroeg ons mandje in en heerlijk gesnurkt door het tijdverschil van +6 uur. Al vroeg uitgerust wakker in het land van de rijzende draak en op naar een ontbijt. Er stond een Aziatisch vis- vlees- en vega rijsttafel klaar, sambal bij, incl sushi en soep, ging het niet worden nie. Fijn ook een westers ontbijt met alles erop en d'r bij in het assorti, Chef Ei heeft ook goed zijn best gedaan.

Stadswandeling stond vandaag op de planning, qua bezienswaardigheden niet al te groot en prima te voet te doen. Een scooter huren doen we maar niet, aan gewaagd oversteken ontkomen we niet. Met elkaar afstemmen wanneer we gaan lopen en vooral welke vrachtwagens we tussendoor moeten ontwijken.

We manoeuvreren verder over de stoep waar het Vietnamese leven qua slapen en eten gewoon doorgaat. En oh ja, hebben we het al over de hoeveelheid scooters gehad....nou die staan ook allemaal op de stoep.

Stappen rustig door, volle zon op onze bol en nog steeds vriendelijk maar beleefd knikken dat we toch echt die rode papieren rat aan een touwtje niet willen kopen. Schrok me rot van dat ding, ze had mazzel dat ik in mn reflex er geen maat 44 op had gezet.

Eerst op weg naar het Opera House, het Koreaanse kinderkoor als programma ging het maar niet worden vandaag. Rustig paar blokkies om en daar was ineens de Pasteur Brouwerij, niet vervelend even afkoelen onder het genot van een biertje. We hebben er meteen routekaarten en tips bij gepakt, tis geen weer om extra om te lopen.

Standbeeld van Ome Ho kon niet ontbreken, de stad is er zelfs naar vernoemd.

Op weg naar het koloniale postkantoor, de Fransen hebben toch iets goeds achtergelaten. Je waant je in een koloniaal verleden, iets wat ons als Nederlanders deugt doet en doet verlangen naar betere tijden...

Kathedraal aan de overkant is dicht, da's makkelijk dus! Dan maar snel naar het museum over de Vietnamoorlog.....dat is ook dicht! Da's makkelijk.....snel een terrasje in de schaduw en we delen een broodje als lunch. Het brood is erg goed hier. Je hebt hier zelfs stokbroodopleidingen, weer een nalatenschap van de Fransen.

Inmiddels is het War Remnants Museum weer open, wel heavy shit, veel foto's van wantoestanden en agent orange gevolgen...... Martelkamers enzo........brrrrrrrr......

Stiekempjes loop je toch wel wat af, lekker naar huis, het zwembad lonkt. Heerlijk 2 uurtjes met de ereader.

Daarna lekker douchen en ondertussen samen via TuneIn op de iPhone WK schaatsen geluisterd.....mét jawel een ijskouwe jonge klare. Die lag fijn hier in de vriezer; kon niet laten die thuis nog in de koffer te proppen. Geen spijt van!

Toen naar Bep Me In om de hoek, goed aangeschreven door Tripadvisor. Klopte helemaal! Superrrr.

Nu lekker op bed. Moeten morgen om 6 uur op. Worden om 7 opgehaald. Ontbijt op een boot en 1 1/2 uur varen naar de tunnelcomplexen, waar we een rondleiding krijgen. Kussie trusten!

Werner

????

kees

Heerlijk om te lezen, slaap zacht !

Charley

Ik wist niet dat Ingrid maat 44 in de schoenen had !

Nellie en piet

Heerlijk om jullie avonturen mee te lezen
Zo.reizen ook wij een beetje mee liefs van ons ????????

Betsy

Klinkt avontuurlijk! Wel uitkijken met oversteken! Groetjes, Herbert en Betsy