pauleningridvietnam.reismee.nl

Dag 1: Vertrek en aankomst Ho Chi Minh City

Wij hadden weer de luxe om met Bart's Automatic Racing Taxi (BART) naar het station te worden gebracht. Die jongen staat voor ons wéér vroeg op, wat een luxe. Bij terugkomst trakteren we jou en Cindy graag op een Vietnamese maaltijd als goedmaker! Een die we zelf maken dan hee, niet nog een restant in een doggybag.

Treintje naar Schiphol, even de Vietnamese valuta ophalen en wat dollars voor ontvangst van ons visum. Ook dit land is er weer ingetrapt om ons toegang te verschaffen, we gaan dan ook onze uiterste best doen om ze ook hier wat Brabantse en Limburgse joie de vivre bij te brengen.

Vluchten met Cathay Pacific zijn gegarandeerd een succes, een belletje naar de klantenservice over knieblessure van Ingrid levert vast eenvoudig een gratis upgrade business class op. Uhm helaas hebben ze dat nog niet goed in het snotje en is de 9+ klantbeleving nog ver te zoeken... het bleef bij stoeladvies om voor rij C te gaan.

Dan maar een plek kiezen in de buurt van de pantry, lekker wat kunnen staan onder genot van een drankje incl snack, ook niet verkeerd.

Na een relaxte maar lange vlucht incl korte overstap in Hong Kong komt dan eindelijk Ho Chi Minh City in beeld, voormalig Saigon. We moesten ver uit het raampje hangen van de vlieger om een mooie foto te maken, maar het is gelukt!

Snel naar Immigration om onze visa te laten stempelen, "Mistell Gluttells" klonk een charmante hoge vrouwenstem via de speaker, nou dat zal dan wel voor ons zijn..we doen het ervoor.

Chauffeur van het Grand Silverland hotel komt ons fijn ophalen en brengt ons met zijn sportieve rijstijl met wat wringen en volop toeteren snel naar de juiste plek. Ingrid doet hier al volop inspiratie voor de A2 op.. Het verkeer is een chaos, vooral de scooters die aan alle kanten voorbij vliegen. Ppfff pittige temperatuur hier, rustig aan opstarten en na een welkomstdrankje is het tijd voor een korte siësta, truste! Later meer.

Twee uurtjes geslapen, kwam precies goed uit om bij de high tea halverwege de middag aan te schuiven. Het zwembad op het dak ziet er verfrissend uit maar dat gaan we morgen maar ontdekken. Heerlijk beentjes gaan strekken met als doel een terrassie pakken. We hebben een tactische plek in de stad gekozen, om de hoek is de Ben Thanh Street Food Market met gezellige jengelmuziek, tuintafels buiten en volop keuze voor hapje en drankje. Toen op naar restauranttip voor vanavond om alvast te reserveren want "vol=vol". Secret Garden Rooftop Restaurant is goed verstopt in een steeg en ergens halverwege een trap op naar jawel het dakterras. Whats in a name?Je moet het maar weten deze plek, die erg aangeprezen wordt. We steken al soepeltjes over in het verkeer, een zebrapad is hier geen garantie. Gewoon doorlopen en niet twijfelen of toch maar terug naar de kant, de scooters zigzaggen om je heen.

Na opfrissen op de kamer, gaan we naar onze romantische dinerdate.... In een spannende afritsbroek, schandalen en afkledend T-shirt! Boejuh!

Niets te veel gezegd en heerlijk gegeten! Na nog wat rondgewandeld te hebben, besluiten we om fijn naar ons hotel te gaan......heerlijk slapen! Morgen weer van alles te doen....we"ll keep you posted!

Kees

Zeer lezenswaardig, óp naar meer !

Charley

Heb je nog gezwaaid boven Surin ?

Werner

Leuk verhaal, verheug me op de rest ????

Nellie en piet

Hoi luitjes wat een avonturiers zijn jullie .. en genieten kunnen jullie als de beste op.deze wereld
Genoten van de verhalen
Veel plezierrrrr en verheugen ons op de nieuwe verhalen en belevenissen ..liefs van ons uit maarsen ????????

Marie-José

Nou Paulus en Ingrid oftewel familie Gluttells haha, zuut er good oet! Ben stiekem toch wel een beetje jaloers... Heb mama al ingelicht, morgen even langs om cadeau voor mw. L'Ortye te brengen (viert zondag haar 80e verjaardag in Neuenhage) en laat dan jullie bericht en foto's aan haar zien. Ben benieuwd naar het volgende bericht. Groetjes van Jos, Frédérique, Iris en ikzelf...

Jan en Annie

Best leuk verhaal...veel plezier en tot de volgende keer.

Marie-José

Hi Paul en Ingrid, leuk weer om te lezen! Ga zo door! Bij mama geweest, vond jullie verhalen en foto's geweldig. Alles ok hier. Groetjes, MJ.