pauleningridvietnam.reismee.nl

Dag 18 Hanoi- Ninh Binh 20 maart

We hebben weer een uitstapje naar het binnenland, dit keer per trein en slim gekozen voor een zachte 1e klas stoel ipv een hard bankje. Stipt op tijd wordt er gefloten en op naar 2,5 uur in een trein, voorzien van airco, harde Vietnammuziek.stoelnummering garandeert een plaats, niets mis mee. Om 9:15 uur komen ze al langs met lekkere gekookte maiskolven druipend in boter....mmmm lekker zo op de vroege ochtend. Er zitten wel meer toeristen die ook naar dezelfde bestemming gaan. Lekker wat gekookte eieren, witte of zwarte, het komt allemaal langs. Alvin en de Chipmunks op de tv die er hangt, super! We zijn er zo, pakken een taxi naar Nguyen Shack.

Prachtig gelegen aan een beschut meertje tussen de hoge rotsen, een 6tal bungalows. Een soort glamping, rieten hutjes, geen luxe, wel een lekker bed, eigen douche & wc en een prachtig uitzicht. We gaan meteen de hangmatten in, super relaxed hier. Alleen kikkergeluiden en ander ondefinieerbaar geluid.

We lunchen met Vietnamese spaghetti en een noedelsoepje, smaakt weer heerlijk. Dan stappen we op onze minifietsjes en gaan 10 km verderop een boottochtje doen. We worden 1,5 uur decadent rondgevoetroeit (scrabbelwoord). Unieke ervaring wel, maar uiteraard heeft dit een hoog toeristenniveau. Het zonnetje breekt ook nog even door, die hadden we ook nog niet gezien (maar wel gevoeld) vandaag. Echt mooi hier tussen de bergen en de rijstvelden.

We gebruiken een bijzonder goed diner, 3 vrouwtjes koken de hele dag door van ontbijt, lunch naar diner. Goeie kaan hier! We bestellen nog een rijstwijn, gevaarlijk spul hoor zegt ze. Zal wel loslopen zeg ik, nee zei ik niet, ik zei doe er maar 2. Haha Maar het was straf spul, dat zeker. Maar niets om je zorgen om te maken! Er volgen er nog meer...

We kruipen op tijd onder de wol, oordoppen in tegen het lawaai van de natuur! Klamboe naar beneden, koffers dicht tegen insluipers, zaklampje binnen handbereik, we kruipen dicht tegen elkaar aan, ons kan niets gebeuren!

Nellie en piet

Hoi vakantie gangerss
Super gaaf zo n treinreis
En de.lokale bevolking klinkt als lieve mensen ..
Wat een mooie reis maken jullie
Veel liefs van ons voor jullie ????????

Kees

nog een paar dagen genieten ! en wij van jullie verhalen !